Marshmallow Challenge – konečne na Slovensku

Predstavte si, že máte 20 neuvarených špagiet, meter lepiacej pásky, meter špagátu a jedno marshmallow. A úlohou štvorčlenného tímu je za 18 minút postaviť čo najvyššiu voľnestojacu štruktúru, na ktorej vrchole bude marshmallow. Znie je jednoducho? Verili by ste, že priemerne sa to v stanovenom čase podarí len polovici tímov, ktoré sa o to pokúsia?

O čom je reč? Ide o aktivitu s podmanivým názvom Marshmallow Challenge (viac na prednáške v rámci TED). V našich podmienkach súťažilo 16 ľudí, prevažne z neziskového sektora, ktorí boli náhodne rozdelení do štyroch tímov. Dlho sme nečakali a spustili sme odpočítavanie. Tímy zvolili rôzne stratégie: prví hneď na začiatku napichli marshmallow na špagetu, druhí sa rozhodli budovať masívnu štruktúru pripomínajúcu stĺp vysokého napätia. Ostatné dva tímy venovali marshmallow len minimálnu pozornosť a nechali ho ležať bokom. Čas sa neúprosne míňal a špagetové výtvory nesmelo rástli. Pár posledných sekúnd do konca a v dvoch prípadoch sa marshmallow hrdo vypína vo výške čosi nad pol metra. Dva tímy v rozhodujúcej chvíli zistili, že ich stavby váhu marshmallow neunesie. Sláva víťazom, česť porazeným.

Čo nás Marshmallow Challenge môže naučiť

Marshmallow je metaforou domnienok a hypotéz, ktoré máme napr. o očakávaniach zákazníkov, o potrebách cieľovej skupiny alebo o možných rizikách projektu. Zdá sa nám, že hypotézy sú jasné a nie je potrebné ich nijako overovať. Niekedy však až neskoro zístíme, že naše hypotézy neboli správne a nereflektovali realitu.

Jednoduchá a veľmi chytľavá aktivita nám ukázala, že naše domnienky a predpoklady (marshmallow je ľahké a mäkké a špagety ho bez problémov udržia) je vhodné hneď na začiatku overiť prototypom a vidieť, že marshmallow nie je také ľahké ako vyzerá. Túto potrebu reflektuje aj biznis svet, keď si nové produkty alebo funkcionality testuje pomocou prieskumov u zákazníkov, uvádza ich do pilotnej prevádzky, alebo testuje len malej vzorke. Prototypovanie môže eliminovať sklamanie zákazníka na konci projektu.

Chcete vedieť viac?

Úlohou Marshmallow Challenge bolo poukázať na potrebu prototypovania a včasného overovania hypotéz. Táto aktivita názorným spôsobom objasňuje podstatu agilných metodík (SCRUM, Kanban, či vývoj riadený testami) a je vhodná pri ich školení.

Verím, že vás tento príspevok motivoval vyskúšať Marshmallow Challenge. A potom nezabudnite ako komentár napísať výšku vašej stavby (naša mala 59cm).




About these ads

About tomaskuzar

interested in web technologies and web marketing
This entry was posted in Project Management and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 reakcie na Marshmallow Challenge – konečne na Slovensku

  1. Pingback: Tweets that mention Marshmallow Challenge – konečne na Slovensku | Tomáš Kuzár a jeho blog -- Topsy.com

  2. Dusan Kocurek hovorí:

    Som rad, ze uz aj niekto iny hraje taketo hry!

    Pouzivame tuto hru pocas agile treningov a je velmi vitana ucastnikmi.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s