Aj vy chcete mať úspešný webový projekt?

Web je užasný fenomén, ktorý úmožňuje neuveriteľne jednoduchý vznik nových projektov. Ale povedzme si v niekoľkých bodoch ako nato:

Pustite sa do niečoho, čo je pre vás „srdcovka“ – nesnažte sa nájsť niečo, čo letí, alebo na čom sa dá rýchlo zbohatnúť. Väčšinou takéto recepty nefungujú. Venujte sa tomu, čo je vaše hobby, nechajte sa viesť svojimi túžbami a robte niečo, čo dokážete robiť vášnivo. Nadšenie pre vec je polovica úspechu. Veď aj Albert Einstein zvykol hovoriť: „Nemám na nič zvláštne nadanie, som len vášnivo zvedavý.“

Konkretizujte vaše nápady – vyjasnite si odpoveď otázku, čo chcete riešiť.  Nájdete iste veľa dobrých nápadov, vyberte si však jeden, o ktorom viete napísať 3-4 zmysluplné strany A4. Budťe konkrétni. Takto zistíte, či máte o projekte reálnu predstavu alebo či ide len o nástojčivú túžbu vymyslieť webový projekt. Tie 3-4 strany volajme špecifikácia požiadaviek alebo projektový zámer. Neskôr sa možete k projektovému zámeru vrátiť, ale dávajte pozor, aby nerástol do šírky ale skôr do hĺbky.

Zapojte spolupracovníkov a používateľov – hovorte o projekte a prezentujte váš projektový zámer. Získate veľa pripomienok: kritické poznámky vám pomôžu odladiť slabé miesta vášho zámeru, pozitívne ohlasy vás povzbudia na vašej ďalšej ceste a váš projekt sa dostane do povedomia úzkej skupiny ľudí. Tí vám neskôr pomôžu pri testovaní webu.

Na základe projektového zámeru identifikujte kľúčových používateľov, ktorých by vytváraný web mohol osloviť a dajte im pocítiť hneď na začiatku, že s nimi rátate. Práve títo kľúčoví používatelia budú rozhodujúci pri generovaní hodnotného obsahu na vašom webe.

Bežný webový projekt bude zahŕňať tieto oblasti: projektový manažment a veci s tým súvisiace, návrh funkcionality, grafický design, propagácia a marketing, vývoj a testovanie a nakoniec priebežne spravovanie webu a jeho obsahu. Hlboko sa zamyslite, ktoré z uvedených oblastí ste schopní pokryť sami a čo potrebujete outsourcovať. Stretnite sa s každým, kto bude na projekte spolupracovať osobne. Dohodnite si s nimi časový rámec, kedy prídu na scénu oni a koľko času k tomu potrebujú.

Spíšte váš zámer do štruktúrovanej podoby – keďže hovoríme o webovom projekte, jeho súčasťou bude určite webové rozhranie. Vyberte si váš obľúbený nástroj na rýchle nakreslenie prototypu (word, excel, photoshop) a dajte vašim myšlienkam štruktúru. V tomto bode odhalíte ďalšie medzery vo vašich pôvodných nápadoch. Nevadí, kreslite a spresňujte. Výsledkom by mala byť celková mapa stránky, náhľady a prípady použitia. Následne každy náhľad doplnte o funkcionalitu – jasne popíšte očakávané zobrazovanie dát po stlačení ľubovoľného tlačidla.

Implementujte  a testujte – táto etapa je silne závislá na vyššie opísaných častiach. V prípade, že ste predchádzajúce body vykonali svedomito, implementácia a otestovanie je len otázkou vašich vývojarských schopností a času.

Spustite marketingovú kampaň – Kampaň prispôsobte cieľovej skupine. Umiestnite ju tam, kde sa vaša cieľovka pohybuje. Ak ste sa rozhodli pre teasingovú kampaň, nespúšťajte ju skôr ako mesiac pre oficiálnym spustením webu. Inak by mohla stratiť na efektívnosti. Do virálnej kampane sa púšťajte, len ak máte fakt virálny nápad.

Oficiálne spustite až kvalitnú a otestovanú verziu webu – ako sa hovorí, dvakrát meraj a raz rež. V tomto prípade to platí mnohonásobne. Nič neodradí používateľa viac polofunkčný či odpudivo vyzerajúci web. Stavte hneď od začiatku na dokonalosť.

Generujte hodnotný obsahaj keď bude váš web krásny a funkčný, státe to bude málo ak neobsahuje zaujímavý a aktuálny obsah. A práve na tomto bode stojí a padá mnoho existujúcich webových projektov.

Reklamy

About tomaskuzar

interested in web technologies and web marketing
This entry was posted in Project Management and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Aj vy chcete mať úspešný webový projekt?

  1. Spätné upozornenie: 5 pravidiel pre dlhodobo udržateľný projekt | Tomáš Kuzár a jeho blog

  2. shMoula píše:

    S “Oficiálne spustite až kvalitnú a otestovanú verziu webu” bych si dovolil nesouhlasit – projekt muze kixnout na tom, ze budu donekonecna ladit drobnosti a k realnym uzivatelum, kteri mi poskytnou hodnotnejsi zpetnou vazbu, se vubec nemusi dostat 😉

  3. tomaskuzar píše:

    Ano, suhlas. Veru nema zmysel donekonecna ladit a vylepsovat detaily. Odporucanie “Oficiálne spustite až kvalitnú a otestovanú verziu webu” v case prisania tohto blogu vychadzalo zo skusenosti s niekolkymi velmi neprofesionalnymi webmi, ktore ma odradili od dalsej navstevy. Cize dobre je spustit zakladny jednoduchy prototyp, ktory toho vela nedokaze. Ale mal by to byt teaser, ktory motivuje navstevnika vratit sa neskor.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s