Privátny alebo biznis Twitter účet?

Chystáte sa vytvoriť si Twitter účet? Hľadáte vhodnú stratégiu twittovania? Tak tento blog je práve pre vás.

Stratégia twittovania závisí predovšetkým vízie, ktorú máte. Je rozdiel, či tweetmi chcete uspokojiť potreby zákazníkov, hľadať nových obchodných partnerov alebo len ostať v kontakte s priateľmi. Ak rastúci počet tweetov a followerov nebude napĺňať vašu víziu, možno ste nezvolili správnu stratágiu (resp. ste nezvolili správne prostriedky, ale o tom inokedy).

Niekoľko základných twittovacích stratégií:

Korporátny účet – hovoríte v mene spoločnosti. Followeri nevedia, kto presne za Twitter účtom stojí. Spoločnosť takýmto spôsobom informuje o úspechoch, propaguje svoje služby, rieši otázky zákazníkov a podobne. Na správu korporátneho účtu treba človeka, ktorý je pre danú vec zanietený a je dobre informovaný o dianí v spoločnosti. Ľudia budú radi sledovať korporátny kanál, keď sa dozvedia veci o svojej obľúbenej značke z “prvej ruky”. Napr. @medialne, @locomotive_sk.

Účet človeka v mene spoločnosti – aj v tomto prípade ide o firemný Twitter účet, ale už vieme, s kým máte do činenia. Tento druh kanálu je dobré sledovať, keď chcete dostávať kvalitné a pravidelné informácie zamerané na problematiku, ktorej venuje daný človek väčšinu svojho dňa. Zamestnanec firmy s Twitter účtom je odborník vo svojom obore a navyše takýchto profesionálov s Twitter účtom môže byť v jednej firme viac. Napr. @mashable.

Súkromný účet – v rámci tohto účtu nie je viditeľná žiadna väzba na žiadnu firmu. V tomto prípade píšete čo chcete, kedy chcete a Twitter je pre vás ďalšia sociálna sieť, prostredníctvom ktorej môžete ostať v kontakte so svojimi priateľmi. Tento účet dáva veľkú voľnosť a v rámci neho nemôžete nič pokaziť. Súkromný Twitter účet býva často odrazový mostík pre ďalšie stratégie twittovania. Občas sa stáne, že súkromný twittrista sa rozhodne ďalej nerozvíjať svoju Twitter kariéru smerom k obchodným či odborným stratégiám a pre kontakt s priateľmi si zvolí radšej Facebook. Napr. @KikaSmogra, @lukaslucenic.

Zmiešaný small biznis účet – toto je obľúbená voľba ľudí, ktorí majú malý biznis a nemajú chuť ani potrebu spravovať dva Twitter účty. Twitter je pre small biznis ďalšia cesta dať o sebe vedieť, ako hľadať nové možnosti a kontakty (či už pre biznis alebo osobný život). Zmiešaný účeť je super voľba pre freelancerov a iných veľmi šikovných ľudí, ktorí chcú byť v rýchlom kontakte s celým svetom. Napr. @jarozacko.

Tématický účet – cieľom takéhoto účtu je sústrediť sa na konkrétnu oblasť záujmu bez väzby na konkrétnu firmu. Ľudí, ktorí pôsobia v tejto Twitter sfére, môžeme nazývať nezávislí experti alebo komentátori. Cieľom tématického účtu je podávať vyvážené informácie v rámci konkrétnej domény. Ak budete tweetovať ozaj dobre, postupne vás začnú sledovať zaujímaví ľudia. Napr. @imrichgazda@agileatslovakia.

Ani jedna z uvedených stratégií sa vám nehodí na naplnenie vašej vízie? Alebo sa chcete podeliť s vašou vlastnou stratégiou? Dajte nám o sebe vedieť …

Reklamy

About tomaskuzar

interested in web technologies and web marketing
This entry was posted in Social Media and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Privátny alebo biznis Twitter účet?

  1. Marek píše:

    Dobrý deň, chcel by som sa spýtať, či sa business účet zakladá ináč ako normálny, súkromný účet. Ak áno, prosím, poradili by ste my ako? Ďakujem Vám za odpoveď

    • tomaskuzar píše:

      Dobry den, pokial viem Twitter poskytuje fyzicky len jeden typ ucte a je na pouzivatelovi, ako s uctom nalozi. Avsak Twitter poskytuje sluzby, ktore by mohli zaujat skor biznis, napr. sponsoredtweets, Twitter Ads a podobne …

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s