Twitter rýchlejší ako Google

Keďže je náš pracovný tím geograficky distribuovaný, používame na komunikáciu Skype. Minulý týždeň sa však stála hrozná vec – Skype nefungoval. Navyše som rýchlo zistil, že nefunguje ani kolegom.

V bezradnosti som si zobral na pomoc Google Search. O Skype mi toho povedal veľa, ale žiaľ som sa nedozvedel, prečo aktuálne nefunguje.

Skúsil som teda Twitter a hashtag #skype. Hurá, Twitter mi pohotovo prezradil riešenie: mám vymazať shared.xml v mojom AppData adresári. Tak som súbor vymazal a Skype sa znovu rozbehol.

Ponaučenie z tohto krátkeho príbehu je jednoduché: Google vracia mnoho relevantných odpovedí, ale Twitter bezprostredne reflektuje aktuálne dianie vo svete.

About tomaskuzar

interested in web technologies and web marketing
This entry was posted in Social Media and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Twitter rýchlejší ako Google

  1. Spätné upozornenie: 4 rady pre efektívne vyhľadávanie | Tomáš Kuzár a jeho blog

  2. martin.kutny píše:

    Dôvod, prečo sa k niektorým informáciám cez Google search nedostaneš je možno aj personalizácia výsledkov vyhľadávania. Google (a mnohé ďalšie vyhľadávacie služby) o tebe zberá údaje, na základe ktorých rozhodue o tom, ktoré informácie sú pre teba relevantné. Vytvára tým pre každého používateľa akúsi informačnú bublinu, za ktorej okraj je ťažké sa dostať. Toto video o tom zaujímavo rozpráva: http://www.ted.com/talks/eli_pariser_beware_online_filter_bubbles.html

    • tomaskuzar píše:

      Ano, personalizacia je tiez dolezity prvok Googlu. Ale za dolezite tiez povazujem to, ze Google hodnoti jednotlive stranky na zaklade matematickeho modelu – PageRank a veci okolo toho. A niekedy mu trochu trva kym zaindexuje nejaky clanok, ktory je napr. na slabej domene. Na druhej strane Twitter zaindexuje kazdy Tweet hned bez ohladu nato ci si nejako respektovany alebo nie. A tym padom na Twittri mas aj informacie, ktore sa prave deju (a zaroven najdes aj kopec hluposti, ktore ta nezaujimavu). Takze v istych specialnych pripadoch Ti Twitter Search pomoze viac ako Google Search. A este k Tvojmu prispevku, suhlasim, Google zohladnuje pri prezentacii vysledkov velmi vela veci – a nakoniec sa k niektorym veciam nedokazes dostat 😦

Pridaj komentár

