Picasa, Flicker alebo čo s fotkami

Ďalšia dilema na svete. Kam mám ukladať moje fotky z eventov, ktorých sa zúčastňujem? Bežne sme si sharovali fotky cez Picasu. A dnes sa mi dokonca podarilo zavesiť pár obrázkov na Flicker. A vidí sa mi to celkom fajn vec. Na nete som sa snažil dopátrať k nejakému zmysluplnému (aspoň trochu objektívnemu) porovnaniu služieb na zdieľanie fotografií. V hľadaní porovnania som nebol celkom úspešný (trpezlivý), tak pripájam aspoň zopár skúseností s jednotlivými službami:

  • Flicker. Kopec dobrých vecí, mesačne je možné zadarmo zavesiť 150MB fotografií. Stiahol som si aj desktopovú aplikáciu na upload fotografií – pomohla. Hľadal som možnosť customizácie designu mojho profilu – neúspešne.
  • Picasa. Prezmenu Picasa dáva obmedzenie 1GB úložného priestoru pri free programe. Neviem povedať čím sa výrazne líši od Flickru.
  • Zenfolio. Táto služba je veľmi sympatická a spoplatnená pre všetkých používateľov.
  • Twitpic a Yfrog. Musím sa priznať, že obe stránky mi prídu trochu podobné – taký Twitter s obrázkami.
  • Photobucket. Vytvoril som si tam konto, ale hneď na úvod ma vydesilo nemalé množstvo agresívnej červenej reklamy. Radšej som to rýchlo vypol.

A potom existujú ešte mnohé iné, ale ďalšie googlenie som vzdal. Čo očakávam:

  • customizácia designu (ako sa to dá na youtube alebo na twittri)
  • tvorba albumov, možnosť linkovať album s webom konkrétneho eventu
  • možnosť fotografie hodnotiť
  • jednoduché API – chcem si na vlastnú stránku najlepšie ohodnotené fotografie dotiahnuť

Každopádne, viete mi niekto podariť aplikáciu, ktorá čo najlepšie spĺňala moje požiadavky? Ďakujem.

About tomaskuzar

interested in web technologies and web marketing
This entry was posted in IT lifestyle and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

