Ako vybrať vhodnú lokalitu pre dom

V posledných pár týždňoch som sa ohľadom stavby trochu odmlčal, lebo sme doma diskutovali, kde by ten náš dom mal vlastne stáť. Čuduj sa svete, nakoniec sme rozlíšili dobré riešenie – ideme sa orientovať na oblasť pod Tatrami.

Počas našej vášnivej diskusie sme dali dokopy niekoľko bodov, na ktoré sme pri vyberaní lokality prihliadali:

  1. Lokalita snov. Keď už niekde máte stráviť pravdepodobne zvyšok vášho života, strávte ho tam, kde naozaj chcete byť.
  2. Dopravná dostupnosť. Je super bývať na romantickom mieste uprostred lesa. Avšak berte na vedomie, že bez auta sa nikam nedostanete a zároveň sa bez auta nikto nedostane ani k vám. Preto sa hneď informujte, ako často k vám bude chodiť autobus alebo vlak.
  3. Výhľad. Dobrý výhľad je na nezaplatenie – o tom tatranskom to platí dvojnásobne. Avšak s výhľadom na Slovensku to býva neisté – ľahko sa môže stať, že niekto postaví pred vašim pozemkom 8-poschodovú budovu. Zvážte preto pozemok na zastavanom území, aby ste sa vyhli prekvapeniam.
  4. Vzdialenosť od neprispôsobivých občanov. Toto je na Spiši celkom téma. Mnoho osád je priamo na konci dediny s pôsobivým výhľadom na Tatry. Ale miestam ako na fotografii nižšie sa je lepšie vyhnúť. vyhlad
  5. Žiaľ aj cena. Vyššie uvedené body majú vplyv na cenu. Drvivá väčšina pozemkov v meste Vysoké Tatry je pekne drahá, ale za sny sa platí.
  6. Pracovné možnosti. Na Slovensku máme mnoho lokalít, kde sa ťažko hľadá práca. Prečítajte si však ešte raz bod 1 a uvážte, že je lepšie bývať skomne v lokalite snov ako v luxuse tam, kde sa vám nepáči. A ako hovorí reklama na Kofolu: “Keď ju miluješ, nie je čo riešiť.”
  7. Prevádzkové náklady. V Tatrách je chladno. O vyšších nákladoch na vykurovanie pojednával môj blog o  nákladoch na vykurovanie na severe a juhu Slovenska. Zvýšená cena za vykurovanie sa však dá kompenzovať napr. dostupnosťou dreva na severe.

BONUS. Ešte prihladám dom v Starej Lesnej, ktorý mi manželka dala pre inšpiráciu.

dom

About tomaskuzar

interested in web technologies and web marketing
This entry was posted in IT lifestyle, Project Management and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Ako vybrať vhodnú lokalitu pre dom

  1. opennandra píše:

    Ahoj Tomas, na twittery si pisal, ze v Presovskom kraji nie je ziadna IT robota. Myslis, ze pod tatrami bude ? ;). Riesime s manzelkou podobne problemy. Diky za inspirativne body do nasich diskusii.

    • tomaskuzar píše:

      Ahoj Marek, celkom ma prekvapilo, ako je na vychode malo IT fieriem a pod Tatrami este menej. Pacilo by sa mi, keby sa nejaky IT team podarilo outsourcovat z Bratislavy na vychod. Nezda sa nevyhnutne sediet za PC v biznisku v BA, ked sa rovnako pred PC da sediet v Presove, v Poprade ci Liptovskom Mikulasi. A potom staci, aby sa dalo dokopy viac ludi, ktori preferuju zivot v mensom meste pred zivotom v hlavnom meste.
      A ked som browsoval tie firmy, celkom ma zaujalo, ze je tu vela firiem, ktore sa zaoberaju automatizaciou, regulacnou technikou. Pekne to potom smeruje k inteligentnym budovam a inteligentnej vyrobe s nizkou spotrebou energie. A tiez ma zaujal postupny “restart” rodinnych farmiciek, od ktorych ludia priamo nakupuju maso alebo zeleninu.
      Dik za komentare, inspiruju ma do dalsich diskusii, blogov a tweetov 🙂

  2. Peter píše:

    Ahoj Tomáš.
    Ako veriacemu, Ti ešte odporúčam mať k tomu 4.-tému bodu protiváhu v podobe “živého spoločenstva” s inými spolu(občanmi)bratmi.

    Ja sám osobne bývam v RD, 18km od BB a tiež som pri svojich častých cestách do Tatier, Slovenského raja uvažoval, že by bolo krásne bývať v tomto kraji Slovenska. Mňa najviac fascinuje pri Tatrách to, že sú krásne viditeľné zo širokého okolia. Ja bývam priamo v jednej doline Nízkych Tatier, ale vidím z nich len jeden “kopec”.

    Ako druhú vhodnú lokalitu by som Ti odporučil stredné Slovensku, odkiaľ je všade rovnako blízko, alebo rovnako ďaleko 🙂 napr. oblasť medzi BB a ZV spĺňa všetky Tvoje kritériá, alebo čo napríklad taká Zaježová – už si o nej počul?.

    Ď.

    Peter
    +!

Pridaj komentár

