Keď dom, tak inteligentný?

inteligentny domPlánovanie nášho bývania pokračuje. V ponuke stavebných pozemkov som sa už zorientoval, materiál na hrubú stavbu by som hádam zabezpečiť vedel a postupne sa snažím získať predstavu o detailoch moderného bývania. Teraz som začal som browsovať problematiku inteligentných domov. Uff, a poviem vám, že pre neznalého problematiky je to čítanie nadlho. Dnes sa s vami podelím so základnými medzivýsledkami.

Čo je inteligentný dom

Inteligentný dom vie zapnúť svetlo, keď prídete do izby, vie zamknúť dvere keď idete spať, dokáže natočiť vonkajšie žalúzie tak, aby pohltili čo najviac dopadajúceho svetla a podobne. Prípady použitia je možné generovať takmer do nekonečna. Ja osobne by som chcel, aby automatizovaný systém venoval osvetleniu, žalúziám, vykurovaniu, meraniu spotreby energií a riadenie prístupu. V ideálnom prípade by sa mohol venovať aj riadeniu výroby energie z vetra, vody, z tepelného čerpadla. Keďže sa zaujímam o región Tatry, nebudem riešiť vykurovanie bazéna ani klimatizáciu.  A keďže nie som nejaký luxusman, vyhodím z domácej automatizácie aj home audio.

Ako nato

Mozog celého inteligentného systému je niečo ako malý počítač. Na trhu existuje veľa riešení, ktoré dokážu urobiť dom inteligentným, napr. Loxone, Ixan, Ego-n, iNELS II, Lossnay, XComfort a mnoho mnoho ďalších. Zadaním jednotlivých názvov do Googlu objavíte mnoho referencií na tieto systémy a možno sa v tom všetkom stratíte podobne, ako som sa v tom stratil ja. Mojim favoritom je aktuálne Loxone. Na Loxone stránke je možné dozvedieť sa veľa informácií o produkte, každý komponent má svoju cenovku, je tam veľa dokumentácie a návodov na použitie.

Má automatizácia v domácnosti nejaký prínos?

Jednoduchá a rýchla odpoveď je: ÁNO. Inteligentný dom šetrí energie a dokáže vytvoriť členom domácnosti veľmi komfortné miesto na život. Jedným dychom však treba dodať, že nejde o lacnú hračku – cena komplexného riešenia sa môže pohybovať okolo 10 tisíc euro. Samozrejme záleží na počte zariadení, ktoré sú do automatizácie zahrnuté a na veľkosti domu. Inštalácia domácej automatizácie si často vyžaduje odbornú pomoc a starostlivý návrh celého systému tak, aby slúžil k plnej spokojnosti.

DISCLAIMER: Inteligentná domácnosť nezaručuje útulný domov.

Chcete sa niekto podeliť so zážitkami s inteligentným domom?

About tomaskuzar

interested in web technologies and web marketing
This entry was posted in IT lifestyle and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Pridaj komentár

