Marshmallow Challenge – konečne na Slovensku

Predstavte si, že máte 20 neuvarených špagiet, meter lepiacej pásky, meter špagátu a jedno marshmallow. A úlohou štvorčlenného tímu je za 18 minút postaviť čo najvyššiu voľnestojacu štruktúru, na ktorej vrchole bude marshmallow. Znie je jednoducho? Verili by ste, že priemerne sa to v stanovenom čase podarí len polovici tímov, ktoré sa o to pokúsia?

O čom je reč? Ide o aktivitu s podmanivým názvom Marshmallow Challenge (viac na prednáške v rámci TED). V našich podmienkach súťažilo 16 ľudí, prevažne z neziskového sektora, ktorí boli náhodne rozdelení do štyroch tímov. Dlho sme nečakali a spustili sme odpočítavanie. Tímy zvolili rôzne stratégie: prví hneď na začiatku napichli marshmallow na špagetu, druhí sa rozhodli budovať masívnu štruktúru pripomínajúcu stĺp vysokého napätia. Ostatné dva tímy venovali marshmallow len minimálnu pozornosť a nechali ho ležať bokom. Čas sa neúprosne míňal a špagetové výtvory nesmelo rástli. Pár posledných sekúnd do konca a v dvoch prípadoch sa marshmallow hrdo vypína vo výške čosi nad pol metra. Dva tímy v rozhodujúcej chvíli zistili, že ich stavby váhu marshmallow neunesie. Sláva víťazom, česť porazeným.

Čo nás Marshmallow Challenge môže naučiť

Marshmallow je metaforou domnienok a hypotéz, ktoré máme napr. o očakávaniach zákazníkov, o potrebách cieľovej skupiny alebo o možných rizikách projektu. Zdá sa nám, že hypotézy sú jasné a nie je potrebné ich nijako overovať. Niekedy však až neskoro zístíme, že naše hypotézy neboli správne a nereflektovali realitu.

Jednoduchá a veľmi chytľavá aktivita nám ukázala, že naše domnienky a predpoklady (marshmallow je ľahké a mäkké a špagety ho bez problémov udržia) je vhodné hneď na začiatku overiť prototypom a vidieť, že marshmallow nie je také ľahké ako vyzerá. Túto potrebu reflektuje aj biznis svet, keď si nové produkty alebo funkcionality testuje pomocou prieskumov u zákazníkov, uvádza ich do pilotnej prevádzky, alebo testuje len malej vzorke. Prototypovanie môže eliminovať sklamanie zákazníka na konci projektu.

Chcete vedieť viac?

Úlohou Marshmallow Challenge bolo poukázať na potrebu prototypovania a včasného overovania hypotéz. Táto aktivita názorným spôsobom objasňuje podstatu agilných metodík (SCRUM, Kanban, či vývoj riadený testami) a je vhodná pri ich školení.

Verím, že vás tento príspevok motivoval vyskúšať Marshmallow Challenge. A potom nezabudnite ako komentár napísať výšku vašej stavby (naša mala 59cm).




About tomaskuzar

interested in web technologies and web marketing
This entry was posted in Project Management and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 reakcie na Marshmallow Challenge – konečne na Slovensku

  1. Spätné upozornenie: Tweets that mention Marshmallow Challenge – konečne na Slovensku | Tomáš Kuzár a jeho blog -- Topsy.com

  2. Dusan Kocurek píše:

    Som rad, ze uz aj niekto iny hraje taketo hry!

    Pouzivame tuto hru pocas agile treningov a je velmi vitana ucastnikmi.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s